eerste week in Huesca - Reisverslag uit Huesca, Spanje van Tessa Plugge - WaarBenJij.nu eerste week in Huesca - Reisverslag uit Huesca, Spanje van Tessa Plugge - WaarBenJij.nu

eerste week in Huesca

Door: tessaplugge

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 September 2011 | Spanje, Huesca

Lieve mensen, het is alweer een week geleden dat wij aangekomen zijnin Huesca en daarom leek het mij weer eens tijd voor een nieuw reisverslag! Het was de afgelopen week nog erg warm in de stad, en dan mis je toch wel het strand en de zee. De enige verkoeling die we hadden was een vijver in het stadpark dat dicht bij ons in de buurt ligt enwaar we in pootje kunnen baden! Verder hebben we in de eertse week de stad verkend, dat betekent, veel gelopen en elke dag een nieuw stukje van de stad ontdekken. Uiteindelijk kwamen we erachter dat de stad niet zo ontzettend groot is en best wel overzichtelijk! We kunnen alles aanlopen en zitten dus vrij centraal met ons appartememt. Verder moesten wij wel een beetje aan de siësta wennen, alle winkels gaan hier tussen ongeveer 1 en 4 dicht en dan is het ook stil op straat! Dus als we het centrum in willen moeten we dat 's ochtends of eind van de middag doen anders is er niks te beleven. Dit hadden we snel door en gingen daarom ook maar 's middags zelf siësta houden!

Verder hadden we de afgelopen week een intensive spanish course die geen intensive course was.....op maandag hebben we een niveau toets moeten doen, en uiteindelijk kregen we dan toch op donderdag onze eertse les!!! Het gaat echt op z'n spaans: manaña, manaña!! en daar moeten wij als nederlanders nog wel een beetje aan wennen! We hebben ondertussen ook een aantal andere Erasmus studenten leren kennen, ze komen uit heel Europa, we hebben twee meiden uit Nederland, twee jongens uit Italie (waarmee het lastig communiceren is want die spreken dus helemaal geen engels, nada noppes niks) en een aantal franse meiden. Daarmee zijn we al twee avonden op stap geweest.

Van het weekend zijn Sophie en ik naar Zaragoza geweest met de bus. Dat was best goed te doen. Alleen toen we bij het eindstation aankwamen keken Sophie en ik elkaar even raar aan. Wij dachten dat het station midden in het centrum zou zijn, mooi niet! we moesten weer een andere stadsbus nemen die naar het centrum reed. We hadden de hoop dat we in Zaragoza leuke winkelstraten met leuke winkels tegen zouden komen, maar dat is nog niet zo makkelijk! Zaragoza is wel een stad met veel cultuur en historische gebouwen, alleen de winkels moeten we nog ontdekken haha! (wat voor ons natuurlijk erg belangrijk is om onze koopdrift op uit te oefenen!)

Vandaag was onze eerste schooldag, en die begon al goed want de eerste les viel al uit. De rest van de lessen waren moeilijk te volgen, de leraren praten echt heeeeeel snel! Gelukkig zijn ze wel zo aardig om na de les de hoofdlijnen van hun verhaal ng even te herhalen voor de erasmus studenten! het zal ng wel even duren voordat we aan de spaanse snelheid van praten wennen!

Nou ik denk dat jullie nu wel weer even op de hoogte zijn!

Adios!

• 20 September 2011 - 20:19

Eveline:

Hee meid! Leuk om je verhaal te lezen, haah heb dit weekend op het Oktoberfest ook Italianen ontmoet, nou die kunnen idd geen Engels, eigenlijk alleen Italiaans (en dat versta ik dan niet) haha en een beetje spaans..maar ben super trots op jullie! Succes weer met alles he! Liefs xx

• 22 September 2011 - 07:46

Madelon:

Hee meid,

Dat manana, manana kennen wij inmiddels ook al haha! Ook wij hebben moeite met de taal, gaat super snel he en over onderwerpen die wij nog nooit in het spaans gehad hebben..
    Op welk niveau zit je met de intensive course?
    Succes!! xx