Mi vida en España - Reisverslag uit Huesca, Spanje van Tessa Plugge - WaarBenJij.nu Mi vida en España - Reisverslag uit Huesca, Spanje van Tessa Plugge - WaarBenJij.nu

Mi vida en España

Door: Tessa Plugge

Blijf op de hoogte en volg Tessa

27 Oktober 2011 | Spanje, Huesca

Hallo lieve allemaal,
Het is weer veel te lang, en nu echt veel te lang geleden dat ik een stukje heb geschreven, dus ik heb wel het een en ander te vertellen.
Twee weken geleden was het hier een nationale feestdag namelijk Fiesta de Pilar, dat wordt vooral in Zaragoza gevierd, het is een hele week feest. Maar op 12 Oktober heeft iedereen vrij en zijn alle winkels gesloten. Ik ben op deze dag samen met Sophie naar Zaragoza geweest. We hebben veel gelopen, zijn naar de Cathedraal gelopen daar stond een grote pilaar met allemaal bloemen erop die door de bevolking worden neergelegd. Ook loopt de bevolking die dag in traditionele klederdracht, dit is heel leuk om te zien, want iederen ziet er anders uit. Aan het eind van de dag zijn we naar een echt stierengevecht geweest! Dit was een hele ervaring om mee te maken, de sfeer in de arena is echt ongelooflijk, maar ik ben niet echt een voorstander van het stierenvechten zelf. Toch vond ik het wel bijzonder om het een keer mee te maken en heb er uiteindelijk ook geen spijt van dat we het gedaan hebben. In de arena waren we omringt door spaanse oude mannetjes die ons wel interessant vonden en die ons alles wilde uitleggen over het stierenvechten, dit was wel heel grappig. We waren ´s middags ook al geholpen door een spaanse meneer want wij wisten natuurlijk niet in welk vak en op welke rij we moesten zitten en hoeveel een kaartje kostte. De man was zo aardig om met ons de arena in te lopen en ons te laten zien waar je goed zou zitten en ook goed te betalen was, en daarna heeft hij ons geholpen met het kopen van de kaartjes, super aardig!
De tijd gaat hier best wel snel, op school gaat het steeds wat beter. We hebben ook onze vakken definitief moeten kiezen. Ik volg 6 vakken, een aantal economische vakken zoals Estrategias y Planes de Marketing, Variables Tacticas Comerciales en ook een aantal toeristische vakken zoals Marketing turistico, Desarrollo turistico y turismo sostenible en Estructura de Mercados Turisticos en Ingles. De meeste vakken zijn goed te volgen en vooral Ingles, wat voor ons makkelijk is, want spanjaarden spreken dus echt niet goed Engels. Maar het vak Estructura de Mercados Turisticos is echt vreselijk!!!! Als we theorieles hebben, is de lerares 2 uur lang aan het dicteren en als we practicum les hebben geeft ze opdrachten op die voor ons haast onmogelijk zijn om te maken zo moeilijk. Wij denken dan ook dat deze mevrouw ee slechte ervaring met Erasmus studenten heeft gehad, want ze doet totaal niet aardig tegen ons en wilt ons ook niet tegemoet komen. Heel jammer, maarja….
Afgelopen weekend waren Sophie haar ouders in Huesca om haar te bezoeken, dan pas realiseer je je hoe snel de tijd gaat! Volgend weekend zijn mijn ouders hier en de week daarna komt Niels langs, ik kijk hier heel erg naar uit!! Maar eerst gaan Sophie en ik dit weekend een paar dagen naar Barcelona!!! We hebben een lang weekend want er zijn weer een aantal feestdagen, dus wij vonden dat een mooie gelegenheid om een uitstapje te gaan maken!
Verder zijn er niet veel bijzondere dingen gebeurd na de laatste keer dat ik een stukje geschreven had, we gaan elke dag braaf naar school en in het weekend genieten we (meestal) van tapas en gaan we een avondje stappen. Het spaanse leventje bevalt ons wel en we zijn ook al aardig ingeburgerd, ´s avonds eten we pas laat en ´s middags houden we, als het kan, een siesta. Het is jammer dat het weer hier ook een beetje om gaat slaan, vandeweek heeft het een hele dag geregend en de temperatuur is ook een stuk lager dan het geweest is! Maarja het kan ook hier niet altijd zomer blijven en aan de andere kant kunnen we dan onze nieuwe aangekochtte spullen voor het najaar gaan dragen. (nieuwe schoenen, winterjas, kleding). Dat is dan ook wel weer leuk!
Ik denk dat jullie nu weer helemaal op de hoogte zijn! Tot de volgende keer!
Un Beso!

• 27 Oktober 2011 - 18:42

Eveline:

Hee meis!
    Leuk om je verhaaltje te lezen! Tijd vliegt he, echt niet normaal haha! Ik ben nog maar 2 maandjes hier en dan ben ik al weer klaar :O Lukt het een beetje om ee nstage te zoeken? Ben blij dat jullie het goed naar je zin hebben daar! Succes nog met alles en liefs en groetjes uit Duitsland! xxx

• 28 Oktober 2011 - 09:42

Sab:

Hee Tessieeeeee!

Leuk om weer een verslagje van jou te lezen! Dat stierenvechten zal inderdaad wel een hele ervaring zijn geweest.. heb de verhalen van Madelon en Silvia ook gehoord, hoe dat eraan toe gaat :p Wat leuk dat je trouwens naar Barcelona gaat! Geniet ervan en doe de groetjes aan soppiee!

Liefsxx Sab