''kleine'' update - Reisverslag uit Huesca, Spanje van Tessa Plugge - WaarBenJij.nu ''kleine'' update - Reisverslag uit Huesca, Spanje van Tessa Plugge - WaarBenJij.nu

''kleine'' update

Door: Tessa Plugge

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 November 2011 | Spanje, Huesca

Hallo lieve allemaal!

Tis weer tijd voor een nieuw reisverslagje! Het is volgens mij alweer een aantal weken geleden dat ik geschreven heb, de tijd gaat eigenlijk best wel snel!!

Ik begin maar met het uitstapje naar Barcelona. In het weekend van 28 Oktober ben ik samen met Sophie naar Barcelona geweest. We hadden de maandag en de dinsdag vrij en we vonden dit een mooie gelegenheid om een uitstapje te maken. Wij kunnen vanaf Huesca voor 15 euro met de bus naar Barcelona, betekent wel dat we er een dikke 4 uur inzitten, maar dat hadden we er dan wel voor over. Zodra je de bus uit bent en het centrum van Barcelona inkomt en de zon schijnt, dan ben je die bus reis al snel vergeten!

De eerste middag toen we aankwamen zijn we eerst een tijd bezig geweest om het hotel te zoeken, want we kwamen er ’s ochtends in de bus achter dat we het adres en de reserveringsbevestiging vergeten waren, echt weer een actie voor ons….We waren ook in een hurrie weg gegaan zondagmorgen want de wintertijd was ’s nachts ingegaan en daar waren wij behoorlijk mee in de war, dus een relaxte zondagmorgen was het beslist niet! Maar goed eenmaal in Barcelona eerst het hotel gezocht nadat we het adres in de MC Donalds, jawel, hadden gezocht vanwege de grats Wifi(!) Daarna een kaart gehaald bij het toeristenbureau en lopen maar. Het hotel zag er prima uit. Daarna zijn we heel de Ramblas afgelopen naar de haven toe, hebben daar wat rondgewandeld en toen terug naar de Ramblas om wat te eten. Na het eten zijn we terug naar het hotel gegaan omdat we de dag erna veel wilde doen.

Op maandag zijn we eerst in een barretje op de Ramblas gaan ontbijten. Daarna onze route uitgestippeld op de kaart, en lopen maar. We zijn toen langs kleine bezienswaardigheden naar de Sagrada Familia gelopen en vanaf daar de metro gepakt naar Parc Guell. We hadden geluk want het was prachtig weer! In Parc Guell hebben we ook lekker rondgewandeld en daarna weer met de metro terug naar Plaza Catalunya om te winkelen. Die avond hebben we paella gegeten en dat was erg lekker!

Dinsdag was onze laatste dag en die begonnen we wederom met een lekker ontbijtje op een terras in de zon! Die dag hebben we ook weer veel gezien en vooral veel gelopen! Onze voeten deden ook zo veel zeer dat we aan het eind van de middag een terras hebben opgezocht en daar gewoon een paar uur gezeten hebben en lekker mensen kijken. We hadden ’s morgens al tickets voor de bus gekocht en zouden de bus van half 8 terug naar Huesca nemen. Onze tassen konden we gelukkig in het hotel laten zodat we nog heel de dag op stap konden. Uiteindelijk zijn we in een sneltrein vaart de Ramlas afgelopen terug naar ons hotel, we hadden het idee om onze trip af te sluiten waar we hem ook begonnen waren: MC Donalds. Helaas stond de Franse vrouw voor ons heel erg moeilijk te doen waardoor wij ons eten niet zo rustig hebben kunnen opeten, ik heb nog nooit zo snel hoeven eten. Eenmaal terug in het hotel hebben we onze tassen gepakt en zijn we de metro in gesprongen naar het busstation. Helaas is op het laatste moment, in de metro, mijn Blackberry gerold. Dit was een niet zo leuke afsluiting van een paar super leuke dagen.

Dat weekend erna zijn mijn ouders op bezoek geweest. Ze zijn van 4 tot 7 November hier geweest. Ze hadden een auto gehuurd en kwamen vrijdagmiddag hier in Huesca aan. Toen hebben we eerst wat boodschappen gehaald voor het weekend en bij mij thuis wat gegeten. Daarna zijn we naar het hotel gegaan waar ze zouden overnachten om in te checken en daarna een rondje door Huesca gelopen. En natuurlijk hebben we ’s avonds tapas gegeten.

De volgende ochtend zouden we naar Zaragoza gaan, maar k werd ’s ochtends al gebeld door mijn vader of ik bij het hotel waar Sophie haar ouders waren verbleven wilde vragen of ze nog een kamer hadden, want mijn moeder had die nacht slecht geslapen door al het lawaai van de mensen die gingen stappen. We zijn dus eerst bijna de hele ochtend bezig geweest om van hotel te wisselen, maar uiteindelijk hadden ze wel een mooie grote kamer en kon ik ook nog blijven slapen want er stond een extra bed. Daarna zijn we naar Zaragoza gereden en hebben we daar lekker rondgelopen en geshopt. Aan het eind van de middag zijn we terug gereden en hebben we ’s avonds in Huesca bij de chinees gegeten. Ik had zo’n zin in Chinees en we hadden er een ontdekt die dicht bij het hotel zat en het was echt heerlijk!

Op Zondag zijn we met de auto erop uit getrokken om de omgeving een beetje te verkennen. We zitten hier in een heel mooi gebied, maar als je geen auto hebt is het niet mogelijk om iets te bezoeken. We hebben een aantal mooie plaatsjes bezocht, en een kasteel wat gebruikt is om de film Kingdom of Heaven op te nemen. En als afsluiting van de dag zijn we weer tapas wezen eten!

Maandag ochtend hebben we nog met elkaar ontbeten en zijn mijn ouders daarna doorgereden naar het vliegveld. Het was een ontzettend leuk weekend en hebben er alle drie erg van genoten.

De week erna, vorige week, kreeg ik weer bezoek. Dit keer kwam mijn vriend een weekendje langs. We hadden elkaar twee maanden niet gezien, dus we verheugden ons er allebei erg op. Ik ben vrijdagochtend naar het vliegveld gegaan om hem op te halen. Ik was natuurlijk veel te vroeg en natuurlijk kwam zijn vliegtuig te laat aan, dus ik stond echt wortel te schieten!!! Ik was wel weer heel erg blij om hem toen weer te zien. Ik had als verrassing een hotel geboekt in Zaragoza zodat we die middag daar konden blijven, hij had er al een aardige reis opzitten en mijn huisgenootje Marta kreeg dat weekend ook bezoek, dus het zou een drukke boel bij ons thuis worden. En ik had het goed geheim weten te houden dus het was een leuke verrassing voor hem!
We hebben de rest van de middag in Zaragoza doorgebracht en hebben daar ’s avonds ook lekker gegeten. De volgende ochtend hebben we nog ontbeten in het hotel en koffie gedronken in de stad en zijn toen terug gereisd naar Huesca. Eenmaal in Huesca hebben we wat boodschapjes gedaan en door het stadje gewandeld. En ’s avonds, hoe kan het ook anders, lekker tapas gegeten. Marta had haar zus en een vriendin op bezoek en die hadden Wodka uit Polen meegebracht en toen we thuis kwamen waren ze die aan het drinken, wij konden het ook niet laten om ook een paar shotjes mee te doen.

Zondag is hier altijd een rustige dag en dus hebben we ook lekker rustig aan gedaan, uitgeslapen, ontbeten bij een bakkertje, beetje gewandeld en nog heerlijk op een terrasje kunnen zitten. Uiteraard de dag weer afgesloten met Tapas, haha!

Maandag was weer een beetje rare dag, ’s ochtends hebben we nog samen ontbeten en koffie gedronken bij de bakker en daarna ben ik met hem meegereisd naar Zaragoza en hem daar op de bus naar het vliegveld gezet. Dat was een minder leuk moment, we hebben een heel leuk weekend gehad maar het ging veel te snel voorbij en afscheid nemen blijft niet leuk….Maar gelukkig duurt het nu niet zolang voordat we elkaar weer zien want over anderhalve week ga ik voor anderhalve week naar huis. Daar kijk ik erg naar uit!

Tot slot nog even een update over hoe het op school gaat, want ja daar ga ook nog af en toe heen, haha. De afgelopen twee weken waren best drukke weken met veel verslagen en presentaties die gegeven moesten worden. Ik ben er deze week ook achter gekomen dat er een groot cultuurverschil bestaat tussen de werkwijze van Spanjaarden en van ons. De samenwerking verliep ook niet heel erg vlekkeloos, maar ja daar kunnen we alleen maar van leren. Gelukkig is het nu weer weekend en hebben we dit weekend geen schoolwerk te doen. Wederom hebben we dit weekend bezoek, de broer van Sophie is dit weekend hier!

Nou ik denk dat jullie nu weer helemaal op de hoogte zijn!

Besos

  • 20 November 2011 - 16:31

    Eveline:

    Hee Tess! Goed om te horen dat je het
    zo naar je zin hebt hoor! :) Leuke uitstapjes, bezoekjes, gezellig! Geniet er nog van daar en ik wens jullie nog veel succes! Liefs en tot snel xxx

  • 20 November 2011 - 16:42

    Sabrina:

    Hee tess!!

    Wat leuk al dat bezoek!! Kan je lekker veel zien en genieten van iedereen die bij je langskomt =)!! Veel plezier nog daar en ook over 1,5 week als je naar huis gaat! (zal een stuk kouder zijn in Nederland vrees ik :p)

    Liefs Sab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 07 Sept. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 11939

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 28 Juli 2012

stage in Düsseldorf

11 September 2011 - 10 Februari 2012

Studeren in Spanje

Landen bezocht: