Buenos Dias - Reisverslag uit Huesca, Spanje van Tessa Plugge - WaarBenJij.nu Buenos Dias - Reisverslag uit Huesca, Spanje van Tessa Plugge - WaarBenJij.nu

Buenos Dias

Door: Tessa Plugge

Blijf op de hoogte en volg Tessa

04 Oktober 2011 | Spanje, Huesca

Hola lieve mensen!
Het is ongeveer twee weken sinds ik mijn laatste stukje heb geschreven, dus hoog tijd voor een nieuwe! Er zijn sinds de laatste keer dat ik schreef een aantal dingen veranderd. Zo wonen we nu niet meer met z’n tweeën maar met z’n drieën. Twee weken geleden is Marta aangekomen. Dat was in het begin wel even wennen, Marta komt uit Polen en heeft soms wat andere gewoontes dan wij, wat natuurlijk logisch is. Maar tot nu toe gaat dat allemaal wel goed en is het gezellig.

Verder zijn vanaf vorige week de lessen echt begonnen, in de eerste week hadden we vooral nog introductielessen, maar vorige week begonnen de colleges echt. En pfff dat was me een week! Het is nog erg lastig om de lessen te kunnen volgen, nu we een aantal lessen gehad hebben merk je wel dat je wat meer dingen gaat oppikken. Maar vorige week begonnen ook de praktijk lessen, dat betekent werken in een groepje aan een opdracht in de les. En ja je voelt hem al aankomen, erasmus studenten werden gemixt met spaanse studenten, wat een feest was dat!! Ik ben al blij als de hoorcolleges een beetje kan volgen, nu moest ik discussiëren in het spaans! Dat ging dus nog niet helemaal zoals het hoort te gaan, en op zo’n moment baal je ervan dat je de taal niet beheerst! Maar ik hoop dat dit met de tijd beter word. Ook zijn hier de lestijden heel anders dan in Nederland. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit ’s ochtends les, op z’n vroegst om 12 uur en dan weer om 15 uur. Dat is op zich wel lekker want dan kan ik ’s ochtends lekker een beetje uitslapen. Alleen staat daar dan wel tegenover dat ik soms tot 21 uur op school zit! Dat is wel even wennen want k ben in Nederland ook weleens laat thuis als k uit Zeeland komt, maar 21 uur pas klaar met de lessen ben ik niet gewend. Daarna is het snel naar huis lopen, koken, eten, afwassen, nog even iets voor jezelf doen en naar bed. Ik ben ook nog steeds elke dag best wel moe en het zal misschien nog wel even duren voordat ik aan dit ritme gewend ben.

Verder doen we ook wel leuke dingen en genieten we van het spaanse leven. Zo ben ik van het weekend met Sophie tapas gaan eten. We hadden van onze spaanse leraar een tapasbar door gekregen waar de tapas heel goed schijnt te zijn, daar zijn we geweest en dat was inderdaad een erg goede tapasbar! Het is hier ook nog steeds mooi weer en we kunnen ’s avonds nog lekker op het terras eten. Al koelt het ’s avonds wel wat af, maar met een vestje aan is het nog prima te doen!

Ik denk dat ik jullie weer helemaal geüpdate heb, dus ik zou zeggen tot de volgende keer!!

Hasta Luego y Besos!



  • 04 Oktober 2011 - 09:27

    Lisa:

    Dag Tesje,
    Ik heb in de gaten dat je het wel goed naar je zin hebt! En geloof mij maar binnen een paar weken praat je die mensen van de tafel met je spaanse woordjes! Have fun!!!

  • 04 Oktober 2011 - 11:26

    Sabrina:

    Hee Tesss!

    Ik ken het gevoel dat je soms baalt dat je de taal niet beheerst.. maaaar wij dappere IBL-studenten slaan ons daar wel doorheen :D Oef.. les tot 21.00u.. dat is wel erg laat!
    En tapas gegeten.. jammieeeeeee!! Ik hou van tapas!! Ik ga trouwens misschien vanavond eens kijken wat een vliegticket van valencia naar zaragoza kost :p Zou leuk zijn als ik jullie eens op kon zoeken!! Tessieee, ik ben trots op je! Veel succes en plezier nog!

    Liefsxxx sab

  • 06 Oktober 2011 - 15:41

    Eveline:

    Hee meis!

    Leuk hoor je verhaal:D, en nog steeds zo mooi weer, geniet er maar van! Zijn de weersvooruitzichten ook nog steeds goed? Hier wordt het vanaf morgen echt herfst, dus moet ff opletten wat ik aantrek 's morgens haha! Lekker tapas hmm..ik verheug me ook al om naar Spanje te gaan!:) En echt respect, die taal pff dat wordt nog wat, maar goed dat je doorzet! Meis veel succes nog! Liefs xx

  • 25 Oktober 2011 - 09:15

    Cynthia:

    Ha Tessa,
    Ik merk dat je al aardig ingeburgerd raakt: Tapas, siësta's, eten op terrasjes, tot 21.00 uur naar school, het klinkt allemaal heel Spaans. Ook gaan jullie op onderzoek uit naar andere plaatsen, leuk hoor daar is moed voor nodig want het is waarschijnlijk allemaal anders met het openbaar vervoer dan hier in Nederland. Maar jullie komen waar je wezen wil en dat is waar het om draait. As weekend komen je vader en moeder in Etten-leur dus ik zal wel veel meer van je avonturen horen. We gaan lekker eten (geen tapas:) nog een verlaat 25-jaar huwelijkscadeau. Nog veel plezier en voor wat betreft je Spaans dat is vast al 100x beter dan dat van ons ha ha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 07 Sept. 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 11939

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 28 Juli 2012

stage in Düsseldorf

11 September 2011 - 10 Februari 2012

Studeren in Spanje

Landen bezocht: